Van Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Van Grand Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Van Grand Canyon naar Page

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

22 April 2015 | Verenigde Staten, Page

Gisteravond gegeten in El Tovar. Een sjiek restaurant met uitzicht op de Rim. Traditioneel gaan we op Betsy’s (en Carls) verjaardag uit eten met de kinderen. Vandaag dus ook. Grand Canyon Wine, wit en rood, voor en hoofdgerecht en $ 300,-- verder verlaten we het restaurant. De bediening: voortreffelijk, het eten: uitstekend. Het gezelschap, meer dan voortreffelijk. Het is gewoon leuk en gezellig om met z’n 4-en daar te zijn. Te kletsen, te eten, te genieten. De, jammer genoeg lege, wijnflessen nemen we mee. We gaan de etiketten afweken. Grand Canyon, op Betsy d’r verjaardag. Die gaan we bewaren.
Terug in onze cabin kletsen we nog wat. Herhalen de planning voor morgen die Betsy en Susan ’s middags al gemaakt hebben. Straks om 06.30 op te staan. Dat wordt dan vakantie genoemd. 07.30 aanrijden om op tijd 11.30 in Page te zijn.
De nacht is geen goede. Ik, later blijkt wij met z’n allen, slapen slecht, veel , vaak, wakker. Om 06.00 uur staat Betsy op. Weekt de etiketten van de wijnflessen die de hele nacht in bad gelegen hebben. Verder rommelen we aan, ontbijten bij de buren en vertrekken ruim op tijd, Stoppen bij de scenic views die op weg naar de uitgang tegenkomen. Ik moet nog tanken. Susan –nog-niet. Tijdens het tanken komt Susan naar ons toe. Het tijdsverschil tussen de staten. Volgens haar gaat dat ons de nek om doen. Zijn we maar net op tijd, als we tenminste heel hard doorrijden, in plaats van een uur te vroeg. Betsy en zij rijden dan ook direct door. Oh, ja. Vergeten te vermelden. Vandaag rijdt Eef met mij mee en Betsy met Susan. Andere praat. Het tanken gaat op zich goed. Alleen wordt mijn CC weer niet geaccepteerd door de automaat. Moet ik eerst naar binnen, CC afgeven, pomp openzetten. Nu tank ik voor $ 2.57, beter als van de week. De cruise controle twee tikjes hoger en we halen de tank-tijd weer in. Komen op de door de TomTom geplande tijd in Page aan.
Daar blijkt dat hier de tijd van de Grand Canyon wordt aangehouden, we dus bijna een uur over hebben nu, hebben we ons daarvoor gehaast?
Vandaag de Antilope Canyon. Een Canyon die uitgesleten door het water prachtige lichtval geeft bij droogte. Onze tour, de 11.40 tour geeft de mooiste lichtval. Sommige lichtstralen zijn zo dun, iel, dat ze er maar een paar minuten zijn (stand van de zon, tijd van het jaar). We gaan met off the road auto’s erheen. Onze gids is een pittige. We arriveren als eerste op de soms smalle doortocht (er zijn ook tegenliggers omdat je nu eenmaal ook terug moet komen) hebben op diverse plekken een mooi zicht op de lichtinval. Prachtig. De lichtval door, langs de rotsen, zelden zo iets aparts gezien.
Vervolgens gaan we richting hotel. Courtyard Warrot. Een dubbel-room voor ons 4-en. Blijkt dat er iets mis is met de reservering. We staan voor 21 mei geboekt. But no problem: we have rooms available Jammer genoeg is die kamer kleiner dan de west Western in Kingman die Betsy en ik met z’n 2-en hadden. Minpunt(je).
We laten onze bagage achter en gaan naar de Horse Shoe Bend. Midden in de droogte loopt in een Canyon de Colorado river die op dat punt om een rots heen draait. Net alsof er de afdruk van een paardenhoef heel diep de grond is gegaan. Ook dit is weer een magistraal gezicht. We maken veel foto’s, de moeite waard om hier ff te zijn. Overigens: de tocht erheen is via een zandpad. De meiden hebben dichte schoenen aan, ik niet. Mooi stom.
Via de Walmart, ontbijt, tussendoortje, salade voor vanavond en bord voor het ontbijt voor die plekken waar dat niet included is, terug naar het hotel. De zwembroek aan, liggen in de zon ??. Tegen 18.00 is die weg, wolken en het hotel dat voor schaduw zorgt. Suus en ik gaan naar Pizza Hut stellen een pizza samen (niets ligt vast, alles is mogelijk). Smullen op de rand van ons bed. Morgen om 07.30 op, 08.30 vertrek richting Monument Valley. Is dit vakantie? Ja, dus !!

• 22 April 2015 - 08:19

Wies:

Wat heerlijk om 's morgens jouw verhaal en jullie avonturen te kunnen lezen. Je hebt een lekkere stijl van schrijven. Lichtelijk jaloers zit ik voor mijn scherm en geniet mee. Liefs :-)

• 22 April 2015 - 09:34

Ans Van Neste:

Zo herkenbaar, lachen. Jullie hebben het fantastisch samen. Maar ik geniet hier ook volop van. Mooie dag morgen.

• 22 April 2015 - 11:58

Francis:

Klinkt allemaal super!!!!
    En verder genieten!!!

• 22 April 2015 - 14:05

Ietje:

Hallo,
    Wat een verhaal en wat gezellig met z, n vieren.
    Al heel wat gezien.
    Geniet ervan met z,n allen.
    Lfs Jos&Ietje

• 24 April 2015 - 02:54

Huub Hilgers:

bedankt voor jullie reactie's

• 27 April 2015 - 11:58

Anita:

ik lig wat achter met het lezen, en lees dan een paar dagen tegelijk, heerlijk. moet soms echt lachen om jullie belevenissen! dank je wel!