Fietsen in Marin County - Reisverslag uit Sausalito, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Fietsen in Marin County - Reisverslag uit Sausalito, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Fietsen in Marin County

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

07 Mei 2015 | Verenigde Staten, Sausalito

Vandaag staat onze fietstocht gepland. In Nijmegen fiets ik de laatste maanden bijna niet meer, sinds Betsy de zaak thuis heeft heb ik vaker de beschikking over de auto en daar maak ik (heel) graag gebruik van. We bekijken het kaartje van SF zien wat we gaan doen (op de fiets van Fishermans Warf naar de Golden Gate , die oversteken en dan richting Sausalito, dan doorfietsen naar Tiburon, daar de ferry terug naar pier 39. Makkie. Kan best nog iets bij. Bezoek (op de fiets) aan Golden Gate park. Dat is ons idee.
Met de Cable Car maar de FW, een aardige juffrouw, maar dat zijn ze op het moment van inschrijven allemaal, vertelt over de voordelen van een schijfrem t.o.v. een blokrem, weten wij veel ??, of toch!!
We stappen op en fietsen aan. 21 versnellingen, daar kunnen we alle kanten mee uit. Het tochtje langs de baai op weg naar de GG is toch wennen, de zadels, het stuur, je kent het. Alles moet wennen. Het duurt ruim 40 minuten voor we bij de entree van de GG zijn. Ff omfietsen naar het golden Gate park kost ruim 90 minuten. Willen we het vandaag verder rustig aan kunnen doen skippen we nu al onze eerste ‘detour’. Gewoon de GG volgen. Alsof dat gewoon is. Ik ben al bang op de Waalbrug, heb het idee dat die net doorzakt als ik er op/overheen loop, fiets, rijdt. Ik weet niet hoe lang de Waalbrug is maar de GG is veel langer. Heel veel langer. We mogen/moeten aan de oostkant (stadskant) fietsen Ik zie dus niets van de stad, zie alleen de weg waarop de auto’s rijden. Adem in – adem uit. Waar ben ik aan begonnen. Voor een foto toch maar ff gestopt, maar dat is het dan ook. Aangekomen aan de overkant is mijn shirt uitwringbaar, geen pretje dus maar wel (weer) gedaan.
In Sausalito gestopt voor de lunch. Prachtig uitzicht maar veels te duur. Intussen hebben we ongeveer de helft van de fietstocht ‘er op’ zitten en is het bijna 14.30 uur. De Ferry gaat om 17.10 in Tiburon, om 18.30 hebben we met de meiden afgesproken in The Pup vlak bij Ghirardelli Square. The Best BBQ in Town. Daar kijk ik wel naar uit, wil ik niet missen (de meiden ook niet hoor).
Dus gaan we ook nu weer voor de short cut. Volgen de fietspaden rondom de baai en waaieren niet uit naar de omgeving. Tegen 16.30 komen we bij de Ferry aan. Naar ons idee hebben we dan en doorgefietst. De Rusthanic (app op mobiel) heb ik (pas) aangezet na de pauze in Sausalito. Vandaar naar de Ferry 16,7 km. Volgens de kaart was het eerste stuk zeker zo ver. Heb in jaren niet meer zo’n afstand gefietst en dat is heel goed te voelen.
Op de ferry mooi plaatje van de GG. Daarna op ons gemak naar het BB restaurant gewandeld. (wandelen, wat een genot na zo’n fietstocht).
De meiden zijn er al als wij binnenkomen. Hebben de kaart al met de Juf doorgenomen, kunnen ons haarfijn uitleggen wat we waarom wel/niet mogen/moeten bestellen. Verhalen over de vakantie, over ons samen, over van alles en nog wat komen naar boven. Goed om weer ff samen te zijn. Suus mist haar vriendje, Eef haarkatten en Joey. Wij zelf missen eigenlijk nog niks. Guusje is natuurlijk niet hier, maar dat zou ook niet kunnen, dat is niet echt missen, We genieten van het hier zijn. Realiseren ons langzamerhand wel dat aan alles een eindekomt maar morgen gaan de nar Nappa Valley en Sonoma. De lokale Wijn uit die streken proeven, genieten dus. Kijk er nu al naar uit

  • 08 Mei 2015 - 08:24

    Ietje:

    Wat heb ik weer genoten van je verhaal.
    De zelfde tocht jaren geleden ook gemaakt, ik weet waar je het over hebt.
    Nog veel plezier.
    Lfs Ietje

  • 08 Mei 2015 - 08:47

    Huub Hilgers:

    Ietje, bedankt voor je reactie. Marin County is mooi, Muir Wouds, daar ben ik ooit nog eens geweest met Hanneke. Haar zus woont daar vlak bij.

  • 08 Mei 2015 - 12:09

    Annelies !:

    heerlijk , je lijf zo afbeulen, ....toch...
    dat doen wij ook ,iedere dag er op uit, we staan nu met de camper in Bunnik, op een camping vól bloeiende fruitbomen....mooi............
    de wind laat zich goed voelen....maar vandaag ziet t er beter uit, dus dat wordt een makkie !
    morgen terug naar N.
    en jullie genieten wel héél erg ,daar....al komt t eind in zicht, dit kunnen ze je nooit meer afpakken....liefs A !

  • 09 Mei 2015 - 02:10

    Huub Hilgers:

    Ja die Hilgersen hebben het maar slecht, elk dag iets nieuws, wat een ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 19447

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 09 Juni 2018

West Canada

16 April 2015 - 14 Mei 2015

Amerika 2015

Landen bezocht: