Van Revelstoke naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Van Revelstoke naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Van Revelstoke naar Banff

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

15 Juni 2018 | Canada, Banff

Ook vandaag weer een heel stuk rijden. We beginnen de dag met een uitgebreide douche met heerlijk zacht water op de camping. Je kunt merken dat het water hier nog niet vervuild, verhard is. Net voor 09:00 staat we voor de super. Onze dagelijkse boodschappen, brood kaas, water en iets lekkers voor tussendoor en bij de koffie.

Dan op weg via de Bow Valley Parkway naar ons eerste nationaal park: Yoho. De weg erheen is mooi maar kent in deze tijd van het jaar wel erg veel road constructions.

Via Lake Louise en Field, waar we ook even de waterval willen bezoeken. Halverwege toch maar gekeerd. Onze Campers is met zijn 30 foot te lang voor de haarspeldbochten. Na 3 keer steken bij de 2de bocht (er zijn er veel meer) toch maar niet doorgezet. In Banff staan we op een giga camping. Met 5 verschillende terreinen. Het ‘onze’ is speciaal voor (grotere) campers. Doorrijplaatsen met alle zaken die bij een full camp horen. Voor het avondeten lopen we langs de camping op (een rondje van 6,5 km!). Er gaat een bus naar het centrum die gaan we morgen pakken kunnen we verder kijken wat we doen. Tegen 20:00 uur staan Maarten en Ingrid voor de camper. Zij hebben de top van de waterval wel bereikt. Je moest zo’n 20 meter achteruitrijden om de bocht te nemen doorrijden, terugsteken en opnieuw indraaien. Maarten had hierover uitleg gehad bij de aanschaf van de permit voor de parken.

Tags: Banff, Revestoke