Hop on - Hop - off Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Hop on - Hop - off Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Hop on - Hop - off Banff

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

17 Juni 2018 | Canada, Banff

Vandaag de Hop-on-Hop-of bus. The Bow Valls, Lake Louise en Lake Ma. De wekker om 06.15 gezet. Dan zijn we op tijd voor de bus naar de stad waar de Hop-on Hop-of bus, een oude Amerikaans schoolbus, vertrekt. Een aardige gids geeft uitleg.

We beginnen met de Falls. Krijgen 1:30 uur om 400 meter te stijgen en 3000 meter te lopen. Dat lukt (net).

Dan door naar Lake Louise. Onderweg stoppen we nog bij een gondelbaan die ik graag aan mijn neus voorbij laat gaan. Bij het meer aangekomen zien we waarom het een goed idee is om deze bus te gaan. Er staat een file van hier tot Sint Juttemis bij het parkinglot. Wij worden mooi vooraan afgezet.

Bij het meer staat een giga hotel (1000) kamers die allemaal volgeboekt zijn. De goedkoopste kamer is ruim boven ons budget. Volgens de gids $ 800+ volgens de ANWB gids $ 275+ in ieder gevel te veel voor ons budget. De obers lopen trouwens in het Zwitsers gekleed rond. Alles in die buurt is door de Zwitsers opgezet, uitgedacht.

Het hotel is begonnen als geldbron voor de failliete spoorweg die dwars door Canada werd aangelegd. Omdat we bij de vorige stop al een heel eind de hoogte ingegaan zijn kiezen we daar hier niet voor. We lopen naar de andere kant van het meer (ruim 2 kilometer). Maken foto’s en keren op onze schreden weer terug.

Een blik op de prijslijst doet ons besluiten in het nabijgelegen restaurant (zonder spectaculair uitzicht) te gaan lunchen.

Onze volgende stop is Moraine Lake. Een van de meest gefotografeerde punten van Canada (volgens onze gids). Het is er inderdaad erg mooi. De kleur van het meer is bijna niet te beschrijven. We zitten al met al zo’n 150Km in de bus vandaag. Geen enkele beer tegengekomen. Toch een tegenvaller