Vegas Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Vegas Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Vegas Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Huub

01 Mei 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Gisteravond met de kinderen in Luxor (buffet) gegeten. Het drentelen op en rond de strip bleek zo’n 18 kilometer wandelen (=slenteren) te zijn geweest. Is toch niet niks.
En ja we komen gewoon met de geplande vlucht terug. De Jackpot is hier in Vegas gebleven. Ik heb nog een serieuze poging gedaan om een Audi te winnen maar dat was vergeefs. Bij de roulettetafel was ik al helemaal snel klaar. Ik las $1,-- fiches, bleek de minimale inzet $ 10,-- te zijn. 4 keer inzetten en de pret was over. Jammer dan.
Bij het eten Betsy een verlaat maar persoonlijk verjaardagscadeau gegeven. Zo’n helikoptervlucht is natuurlijk wel een mooi/duur cadeau maar echt zo’n moedercadeau, nuttig voor het hele gezin. In Monument Valley heb ik samen met Suus een hanger uitgezocht, die krijgt Betsy tijdens het eten. Ik vind hem mooi, Jullie ook?
We vetrekken met behulp van de luggage ‘boy’. Hij werkt al 21 jaar in Luxor, kent de klappen van de zweep. Alle onze gezamenlijke bagage op één trolly en afmelden ( uitchecken) via de TV. How simpel can it be?. Beneden bij de velvet ‘kiosk’ kan ik mijn ticket om de auto op te halen niet vinden. Ben ik net aan het uitleggen (op mijn beste Engels/Amerikaans) dat ik mijn ticket kwijt ben komt onze luggage ‘boy’ aanlopen met onze ticket in zijn hand. Tijdens het uitchecken heb ik die blijkbaar ergens neergelegd en hij heeft hem ‘gevonden’. Of zou hij hem slim meegenomen hebben om een grotere fooi te krijgen. Ik weet het niet, de grotere fooi heeft ie wel gehad :)
Na getankt te hebben op weg naar Death Valley. Een mooi en rustig punt na alle hectiek in Vegas. Onderweg gestopt bij Dantes viewpoint en Zabriskie viewpoint . Vervolgens inchecken in hotel, spullen uitladen en naar Salt Creek gereden voor een wandeling in de woestijn/hitte. We namen koud water mee. Tijdens de wandeling van 1 Ml wordt het meer dan lauw, zo heet is het daar.
Ons idee was nog een viewpoint te doen. De werkelijkheid: het zwembad bij het hotel. Bijna warm water. De afkoeling komt als je uit het water komt en op de ligbank ligt. Dan koel je af (verdamping daarvan ga ik maar uit). Heerlijk lummelen, afkicken van de grote stad. Morgen maar Three Rivers, vlak bij de ingang van Sequoia Kings Canyon.
Eten doen we op het terras van onze kamer. De temperatuur is nu 20:45 38C Vanmiddag was het ruim 45C In de loop van de nacht koelt het af tot 20c (06.00uur) waarna het stijgen weer gaat beginnen. We gaan morgen vroeg weg, dat is zeker. Onze rit is zo’n 6 uur rijden. Dat wordt nog wat.

  • 01 Mei 2015 - 18:04

    Emmie Hilgers:

    Wat te gek om jullie reis, die wij vroeger meer malen maakten, weer mee te maken.
    En de hanger is meer dan prachtig. Liefs, Emmie

  • 01 Mei 2015 - 18:05

    Emmie Hilgers:

    Wat te gek om jullie reis, die wij vroeger meer malen maakten, weer mee te maken.
    En de hanger is meer dan prachtig. Liefs, Emmie

  • 01 Mei 2015 - 22:20

    Ans Van Neste:

    Betsy moet wel de gelukkigste vrouw van de wereld zijn met zulke prachtige cadeaus van jullie. Een hele mooie hanger hebben jullie uitgezocht. Prachtig. Ik lees dat Hemmie Hilgers deze reis meerdere keren gemaakt heeft. Wij maken eigenlijk nooit 2x dezelfde reis, maar west-Amerika is toch wel heel erg mooi en de moeite waard om nog eens naar toe te gaan. Vooral omdat wij 2 jaar geleden te maken hadden met de shut down waardoor alle NP's gesloten waren en we pas vanaf Death Valley weer de NP's konden bezoeken. Och wie weet, eens......
    Geniet van de komende mooie parken wij zien ernaar uit om jullie belevenissen mee te maken. Veel plezier en een goede reis.

  • 02 Mei 2015 - 07:05

    Huub Hilgers:

    bedankt

  • 04 Mei 2015 - 19:40

    Annelies & Jos !:

    zo...allemaal op stap, wij met de camper in Holland, via de verjaardag van Anneke in Meppel, nu op een plek nét boven A'dam, en vandaag naar Marken gefietst : op de heenweg wind mee, maar terug...was écht zwoegen...
    maar n wijntje en n pizza maakt alles goed....
    ook ik geniet van jullie reis mbt herinneringen, t is zo mooi om dit deel weer terug te zien...
    Betsy, wat n mooi cadeau...t lijkt n beetje op Mondriaan...goeie keus, Huub en Suus...
    tot...gauw....xxx A !


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 19524

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 09 Juni 2018

West Canada

16 April 2015 - 14 Mei 2015

Amerika 2015

Landen bezocht: