Banff naar Cline River David Thompson Resort - Reisverslag uit Crimson Lake, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Banff naar Cline River David Thompson Resort - Reisverslag uit Crimson Lake, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Banff naar Cline River David Thompson Resort

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

18 Juni 2018 | Canada, Crimson Lake

Ook vandaag weer vroeg op. Om 07:00 uit bed. Koffie ontbijt, en op weg. Dan hebben we tijd genoeg voor de Icefield Parkway drive. Dit is de mooiste weg van Noord-Amerika die langs veel natuurschoon gaat. Canyons, gletsjers, rivieren, watervallen en prachtige bergketens. Genoeg plaatsen die de moeite waard zijn op te stoppen, uit te stappen, te fotograferen. Voor we weggaan uit Banff nog ff tanken. We doen vandaag 'het warme' gedeelte van die weg. Morgen komen we bij het koude stuk, de gletsjer. De eerste (grotere) highlights op de weg hebben we gister al gezien, bezocht, dat schiet dus op. We stoppen bij Hector lake, Crawfoot Glacier en het Payto lake.

Jammer genoeg zijn een (groot) aantal van de viewpoints gesloten gedurende dit seizoen. Of onderhoud of nog te veel sneeuw. Zodoende komen we veel vroeger dan gepland aan bij ons eindpunt. Een helder blauw stuwmeer. Het is wel heerlijk rustig op de camping. We hebben nu wel ruim de tijd voor een wasje à $2,50. Morgen de gletsjer op.

• 23 Juni 2018 - 09:33

Mikky:

Lieve Huub en Betsy
    Ik heb net jullie reisverslagen gelezen. Ik was wat achter omdat ik met vriendinnen naar
    Dubrofnic ben geweest.. was erg gezellig. Nu de koffie aan het zetten om mee te nemen naar de familie dag.. En zal,de groetjes van jullie doen.
    Verder geniet ik van jullie verhalen. Heb het goed. Veel liefs Mikky xxx

Tags: cline river