Crand Canyon Betsy Jarig - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Crand Canyon Betsy Jarig - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Crand Canyon Betsy Jarig

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub

21 April 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Ook vandaag weer op tijd op. Gisteravond hebben we Betsy verteld dat we gaan wandelen. \ivm de zon niet te laat. We ontbijten met de meiden in hun Cabin (die heeft overigens een verbindingsdeur met de onze). Daar krijgt Betsy haar officiële felicitatie en cadeau, de helikoptervlucht. Betsy in tranen, wij lol natuurlijk). Tegen 09.00 richting vliegveld. Ieder wordt gewogen (gelukkig niet te licht of te zwaar gevonden). Even later krijgen we onze stoelnummers toebedeeld. Ik krijg nr 6, Betsy nr 3 De kinderen 2 en 5. Voor de helikoptervlucht krijgen we eerst instructies ‘in case of emergency’. Op dat moment krijgen we ook een sticker die kenbaar moet maken dat we de instructiefilm gezien hebben. De man die de sticker opplakt maakt er een heel ritueel van: Bij Betsy en de kinderen : Allow me tot allow you to do the same as she (he) did, bij mij deed hij het natuurlijk zelf. Na de foto voor de heli mogen we aan boord. We gaan met ons 4-en, geen vreemden erbij gelukkig. Het stijgen en vooral de eerste bocht zijn doodeng (voor mij) ik barst van de hoogtevrees. Op een ladder kan ik al misselijk, duizelig worden. Gelukkig blijkt het ook bij een heli zo te zijn dat je dan geen last hebt van hoogtevrees. Heb ooit van Betsy en de kinderen een ballonvaart boven Nijmegen gekregen voor mijn verjaardag. Ook toen had ik nergens last van.
Tijdens de vlucht een toepasselijk muziekje aanzwellend als we boven de Grand Canyon uitkomen. In het begin durf ik niet echt naar beneden te kijken. De foto’s zijn dan ook niet zo mooi als die van Susan. Die had het liefst voorin gezeten bij de piloot en een steile duikvlucht genomen naar de Colorado river. Gaandeweg voel ik me vrijer, kan meer om me heen kijken. Probeer een paar filmpjes te maken. Achteraf zijn die aan de korte kant. Misschien vind ik iemand die ze aan elkaar kan ‘knopen’. We vliegen zo’n 20 minuten boven de Canyon. Prachtig, Vet volgens Susan. Betsy geniet duidelijk maar of ze er echt ontspannen bij zit, volgens mij niet maar dat kan best projectie zijn.
Natuurlijk nemen we de foto die voor de heli gemaakt is. Hij is er ook digitaal. In de souvenirshop 2 stokken kaarten gescoord.
Op de terugweg boodschappen gedaan voor de lunch.
Gisteravond hadden we al besloten om een wandeling (hike) te maken. Niet de trail die ik al met Hanneke heb gelopen maar een andere. Vandaag besluiten we, ook omdat er alleen diner ruimte was te reserveren om 17.45 of 20.45 en wij voor de eerste optie zijn gegaan, toch een stuk van de Bright Angle trail te lopen. Eigenlijk is dat ook de populairste trail. Vooraf besluiten we 1 uur af te dalen en dan terug te gaan We denken dan het eerste rustpunt 1 ½ mile te kunnen halen. Betsy en Eef lopen niet zo snel. Na ongeveer een half uur beginnen de knieën van Betsy te knikken. Eef en Betsy besluiten niet verder te gaan. Ik loop met Susan door. Na een uur zijn we inderdaad bij het rustpunt. De terugweg gaat veel beter (=sneller) dan wij verwacht hadden. Na 56 minuten staan we weer boven. Trots op onze prestatie.
Op naar de cabin, douchen en ff schrijven.

  • 21 April 2015 - 08:56

    Ans Van Neste:

    Wat een prachtig cadeau en een mooie vlucht. Daar droomt toch iedereen van. Geweldige ervaring. Genieten, genieten Huub en Betsy.

  • 21 April 2015 - 15:06

    Updown You Know:

    Advice:
    Dont look too deep in the canyons and in the glaasjes.otherwise you Cannon overlook it all the way and looks me not good too.
    Louis van Gaal

  • 22 April 2015 - 12:20

    Anita:

    ik ben echt wel jaloers!!

  • 24 April 2015 - 02:57

    Huub Hilgers:

    Anita, daar doen we het voor :)
    Ans bedankt (al weer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 19517

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 09 Juni 2018

West Canada

16 April 2015 - 14 Mei 2015

Amerika 2015

Landen bezocht: