Jasper Medicin en Maligne Lake - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu Jasper Medicin en Maligne Lake - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Huub Hilgers - WaarBenJij.nu

Jasper Medicin en Maligne Lake

Blijf op de hoogte en volg Huub

20 Juni 2018 | Canada, Jasper Park Lodge

20 juni Jasper Medicin en Maligne Lake. De Tom-Tom kent Maligne Lake niet. Ik weet nog niet of ik het het hem wel kwalijk wil nemen. Zo’n naam ik zou die ook niet (willen) onthouden. Het is wel een mooi meer. Gelegen in het verlengde van de Rockies. Met mooi weer, en dat hadden we vandaag, een grandioos -ik gebruik dat woord wel vaak merk ik- uitzicht. Lijkt net een ansichtkaart. We wandelen wat langs de oever. Er is natuurlijk ook een rondvaart $ 79 voor 90 minuten. Mooi niet dus. Tijdens onze wandelingen komt Eindhoven, Hayley steeds vaker aan de orde. Voor ons beide blijkt Hayley en daarmee Eindhoven steeds aantrekkelijker te worden. ’t Moet niet gekker worden.

We spreken twee boswachters die ons de verschillen in de horens van de verschillende soorten herten, elanden en berggeiten laten zien (vraag mij het nu niet meer).

Op weg naar Medicin Lake, mooie naam na Maligne, komen we een ‘hert’ tegen. Even verder een opstopping. En ja onze eerste zwarte beer gespot. Hij kijkt af en toe vriendelijk onze kant uit en gaat zo verder zijn eigen weg. Een eindje verder een mooi punt om te lunchen en te wandelen. In Jasper nog ff een souvenir (shirtje voor Hayley) en 2 heerlijke schepijsjes gescoord. Heerlijk. Moe maar voldaan…. bereiden we ons voor op de dag van morgen. Ruim 350 km rijden. Op de camping veel steekmuggen. Betsy ziet nog een beer, een grizzly. Ik, in al mijn onschuld, laat Betsy de camper uitgaan en rijd vervolgens naar onze plek. Als de beer kwaad had gewild.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 19513

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 09 Juni 2018

West Canada

16 April 2015 - 14 Mei 2015

Amerika 2015

Landen bezocht: